dinsdag 13 april 2010

Rieten hoed


We hadden thuis ooit eens een hoed gemaakt van kippengaas en die bekleed met mos. Maarja, na jaren buiten te hangen in weer en wind, was hier niet veel meer van over. Toen ik een eindje ging fietsen en voorbij een sloot met veel riet kwam, bracht dat me op een idee. Ik heb het mos van de hoed gehaald en ben in de sloot "gesprongen" om riet te knippen (pas op voor je handen, het snijd enorm!) en door het kippengaas gevlochten. Het midden van de hoed heb ik gevuld met eikeltjes en beukennootjes. En in plaats van een "veer op je hoed" heb ik er een pluim van het riet op gemaakt. Best leuk aan de muur toch?!

2 opmerkingen:

Lonny zei

Ook nog leuk met pinda's in de winter, voor de vogeltjes. Trouwens leuk om al je frutsel te lezen, Melanie!
Groetjes, Lonny

madebyme zei

Is inderdaad een leuk idee Lonny. Die onthouden we!
Groetjes Melanie