vrijdag 2 juli 2010

Uiltjes

Om mijn naaitechnieken toch wat beter onder de knie te krijgen heb ik de hele middag achter de naaimachine gezeten. Het was buiten dan wel 33C maar ik heb dan toch het resultaat gekregen wat ik in mijn hoofd had. Ik had het gezien op de blog van B.D. Design Crafts (bedankt voor het idee!). Ik zal proberen uit te leggen hoe ik het gedaan heb.


Om te beginnen heb ik een voor en een achterpand geknipt. Op het voorpand heb ik de buik vastgenaaid met een kleine zigzagsteek.
Daarna heb ik het voor en achterpand binnensebuiten tegen elkaar genaaid (behalve de onderkant). Daarna heb ik het terug omgedraaid met de goede kant van de stof naar buiten.


Daarna heb ik de bovenste punt met de hand op het buikje vast genaaid.


En met de vulling van een oud kussen...


heb ik het lichaam van de uil gevuld en de onderkant met aan het onderpand vastgenaaid.


Daarna heb ik uit een wit laken ogen geknipt en hierop zwarte knopen genaaid. Het was eerst de bedoeling om er wiebeloogjes op te naaien maar deze vielen te klein uit op het lijfje. Toen vond ik het uiltje nog steeds niet helemaal afgewerkt dus heb ik er ook nog vleugels aan genaaid. Deze zijn niet gevuld met kussenvulling.


Het resultaat van de zijkant...
en de achterkant. Hij is 13 cm hoog geworden.

En toen was ik nog steeds enthousiast en wilde ik er nog een bijpassende sleutelhanger bij maken. Deze uil is +/- 6 cm groot (zonder linten), aan de linten zitten twee bloemetjes genaaid en hier zitten wel wiebeloogjes op.
Mini en Maxi... ik denk dat ik er deze week nog wel een paar ga maken..

1 opmerking:

Marijke zei

je uiltje is erg leuk geworden.

groetjes Marijke